Статистика |
Онлайн всего: 2 Гостей: 2 Пользователей: 0 |
|
Главная » 2012 » Февраль » 23 » Урочиста лінійка, присвячена Міжнародному дню рідної мови для учнів 1 – 11 класів
13:31 Урочиста лінійка, присвячена Міжнародному дню рідної мови для учнів 1 – 11 класів |
Провела вчитель української мови та літератури Смоквіна Ганна Миколаївна
Вчитель української мови. Доброго ранку, любі друзі! Сьогодні, 21 лютого, ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови. Це відносно молоде свято – до календарів усього світу воно ввійшло тільки в 1999 році. І в Україні воно також лише почало писати свою історію, хоча сама проблема української мови на українських землях налічує кілька століть. Історія свята, нажаль, має трагічний початок. 21 лютого 1952 року в Бангладеші влада жорстоко придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони використання в країні бенгальської мови. Відтоді цей день у Бангладеш став днем полеглих за рідну мову. Минуло багато років. Аж у жовтні 1999 року на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний день рідної мови як привід для роздумів та зосередження уваги на мовному питанні. Починаючи з 21 лютого 2000 року цей день відзначають і в Україні. Мета Міжнародного дня рідної мови – привернути увагу до мовного та культурного розмаїття. ЮНЕСКО трактує поняття „мова” не лише як засіб спілкування, але також як культурну спадщину й вираз культурної ідентичності. Загалом у світі говорять приблизно шістьма тисячами мов, але половині з них загрожує зникнення. Кожні два тижні в світі зникає одна мова. І в Україні зникнення загрожує 15 мовам, таких як караїмська, кримськотатарська, урумська. Разом із зникненням мови втрачається й культурна спадщина: забуваються поетичні твори, легенди, приказки та жарти. Серед причин зникнення мов дослідники ЮНЕСКО називають війни, депортації, міграцію, а також мовне змішання. Крім того, сучасні технології сприяють посиленому домінуванню окремих великих мов, наприклад, англійської. Наші учні зібрали кілька цікавих фактів про мови світу. 1-й учень. Найдовший алфавіт у світі – камбоджійський. У ньому – 74 букви. А в алфавіті туземців острова Бугенвилль – всього 11. 2-й учень. Мова „такі”, що розповсюджена в деяких частинах Французької Гвінеї, складається тільки з 340 слів. 1-й учень. В Америці прийнято при зустрічі питати: „ Як справи?”. Відповідають зазвичай „ добре” або „ нормально”. У Малайзії прийнято питати: „Куди ти йдеш?”. Але якщо це не питання, а вітання, то і відповідають зазвичай: „Просто погуляти”. У Китаї замість вітання запитують: ”Чи їв ти сьогодні рис?” 2-й учень. В ескімоській мові існує більше двадцяти синонімів слова „сніг”. 1-й учень. Жителі Папуа Нової Гвінеї розмовляють на семистах мовах. Серед цих мов існує багато місцевих діалектів, які використовують для спілкування населення між селами. 2-й учень. В ООН існує шість офіційних мов: англійська, французька, арабська, китайська, російська та іспанська. 1-й учень. На африканському континенті більше тисячі різних мов. У мові берберів у Північній Америці немає писемної форми. 2-й учень. У китайській писемності більше сорока тисяч символів. 1-й учень. В усіх мовах світу звуки творяться шляхом видихання повітря, у бушменській мові – навпаки. Ці звуки називаються клацаючими, або кліксами. Наприклад, є звук „квакаючий”. Є звук, що нагадує хлопання пробки. В одній із бушменських мов кількість кліксів становить 60%. Мовлення на такій мові створює дивні враження якогось клацання, квакання, звуків поцілунків. 2-й учень. Найменше звуків у мовах корінних жителів Австралії і Полінезії. Зокрема у мові австралійського племені аранта є лише 3 голосних і 10 приголосних звуків. У мові гавайців 5 голосних і 7 приголосних звуків. І все ж рекордсменом із найменшої кількості голосних, мабуть, буде мова убихів. Сто років тому убихи переселились із району нинішнього міста Сочі в Гогкіс і зараз майже втратили свою рідну мову. У їхній мові – 2 голосних і аж 82 приголосних звуки.
Далі учні читали власні. вірші. Учень 7 класу Абдуллаєв Юсіф прочитав власний вірш на азербайджанській мові.
Поетична творчість учнів Кутейниківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Метель Наблюдать через окошко Очень мне не нравиться. Одеваюсь, обуваюсь И в метель я отправляюсь Не на улицу и не во двор, На широкий на простор. Выхожу на поле я, Где метёт метель моя. Кружит, вьюжит и поёт И куда-то в даль зовёт. Посмотрите, поглядите: Всё кругом белым-бело, Много снегу намело! Это мне так нравится: Метель – моя красавица. Все снежинки вьюжатся, Как подружки кружатся. Весёлый водят хоровод Их всех метель к себе зовёт…
Т.Давиденко, 5 класс.
Мурчел В нашем доме на окошке Он сидит и лижет лапку. Смотрит он и трёт причёску, Чтоб понравиться нам всем. Ах, какой у нас котёнок, Если б видел кто-нибудь. Это просто восхищенье, Радость всем и настроенье. С ним играться – просто класс! И кормить его не раз Нам приходится сейчас. Он растёт большой и толстый Вырастает по часам, В заглядение всем нам. Мурчик наш мурчит, кричит. Он как будто говорит: «Приходите, проходите, На меня все посмотрите, И колбаску принесите, Молочко Вы не забудьте, Чтобы я не похудел.» Вот такой у нас Мурчел.
Т. Давиденко, 5 класс.
Наша мова, наша мова, Вона як спів пташиний Лунає навкруги. Вона така багата, Як поле на врожай. У кожної людини І в серці і в душі Лунає наша мова, Наша рідна мова.
Застрожніков Сергій, 6 клас.
Рідна мова, мов рідна мати
Рідна мова, ти мені мов мати. Як тебе співучу можна не кохати! Ти мене з дитинства вчила розмовляти І пісні дзвінкі весело співати. Ти в країні здавна, ти від мене старіш, Але все ж, я знаю, в моїй душі ти молодіш!
Чернова Анна, 6 клас.
Любовь к ближнему
Кто в этом зале здесь сейчас сидит Запомните и знайте! Что тот момент или тот миг С родным не упускайте! Будь в горе, в радости, в беде С близкими, родными. Ведь они твои, милые твои же! Судьба бывает и с обрывом… Так тихо, быстро, не впопад… Кидает человека быстро На горе, боль и тот же страх! Загонит человека в угол и не пускает никуда! Оставит лишь страдать в тех муках, Которые не в силах испытать! Так я прошу и умоляю: любите ближнего всегда, Храните миг его, вселяйте, любовь в сердца, Пока душа жива! И верьте в бога, он же рядом, Лишь только надо верить в то… Что даже сложные преграды Субьды проломим мы назло.
Муравченко Светлана, 9 класс.
Всё проходит и это тоже пройдёт
И когда глаза твои печальны, И когда нет выхода – пойми: Всё, что ждёт нас будет не случайно, Не случайны встречи в наши дни.
Уходя надолго – возвращайся. Возвратившись, вновь зажги огни. Улыбайся чаще, улыбайся! Ведь для счастья люди рождены.
Если дождь на улице ужасный Или просто плохо – подожди. Всё пройдёт, пройдут и все ненастья И закончатся тоскливые дожди.
Жизнь не будет горькой или сладкой, Жизнь одна, всего одна… Живи! И посмеиваясь над собой украдкой, Каждое мгновение лови!..
Просто жить. Не нужно нам другое, Просто жить сегодняшним числом. Отделять от сложного простое И мечтать, не думать ни о чём.
Воловик Иван, 10 класс.
Патріот
Митець, людина – патріот З душею українського народу, Великий шлях пройшов в житті, І не забув ти рідну мову!
На каторзі ти малював, Писав вірші про Україну І згадував нелегку долю Своєї рідної країни.
Ти не боявшись покарання, Сумлінно Україну прославляв, І люди вийшли на повстання За рідну мову, рідний край.
І зараз живемо у вільній ми країні, І славиться весь рідний наш народ, Так скажемо велике ми СПАСИБІ Шевченко – Ви наш патріот!
Матошина Аліна, 11 клас
На Донбассе, в крае угля всех талантов нам не счесть. Кто-то пишет, кто рисует, кто поёт, а кто танцует – все талант свой проявляют, родную школу прославляют. В областных соревнованьях, в конкурсах и состязаньях принимаем мы участие. Побеждаем, приз берём, в общем – весело живём. И сейчас на конкурс этот всех талантов собрали, чтоб талант свой показали, проявились как смогли.
Матошина Алина, 11 класс.
|
Просмотров: 2136 |
Добавил: Алина
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|